nuffnang

Saturday, June 12, 2021

Entry Busy πŸ’†‍♀️

Sebab lama sangat tak update dan sebenarnya nak update foto foto lepas dah siapkan thesis, bergambar di IB buat kali terakhir dan foto raya,

Tapiiiiii, tidak berkesempatan 🀧

Nanti lah update kasi full hahaha

So here, sedikit coretan yang mem busy kan saya hahaha

Tahukah anda, saya belajar kelim karipap hampir dua hari 🀧🀧 sebab im not in to kuih tradisional hahahahaha eceh berlagak nawwww taknak buat kuih tradisional πŸ˜‚πŸ˜‚

Sebab selama ni selalu buat kek moden ; cheese cake, cream puff, orange cake, kek pisang etc

Dan ibu saya selalu cakap lah 
"Buek karipap pun tak ghoti nanti nak kawin buek malu eden yo, esok mak mentuo ekau ngadu... Kelim karipap pun tak ghoti"
 (ft loghat nogori)

Hahahaha jadi belajar lah buat karipap sampai dua hari woiiii

But dont worry, saya dah pro sikit dah buat karipap. Jangan risau, nanti setiap kali minum petang, akan gue bikinkan karipap untuk semorang! πŸ˜‚πŸ˜‚

Then, saya juga belajar kemahiran hidup memasak lauk pauk hahahaha

Terus teranglah, saya pandai masak lauk lauk semua tapiiiiiiii kalau masak lauk asam pedas dan kari saya terumbang ambing sikit πŸ˜‚

Sebab, selalunya saya akan masak lauk sambal, kicap, sambal berlado, gulai, sup etc haa yang seangkatan begitulah. 

Jadi, semalam saya diajar masak asam pedas oleh ibu saya hahahaha tapi sebenarnya saya banyak mengacau sahaja πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Sori, tak sempat nak ambil gambar sebab perut saya lapar waktu tu dan tak fikir apa dah

But dont worry, saya dah improved banyak teknik memasak lauk hahaha dan saja nak bagi tahu saya dah pro masak nasi minyak, nasi tomato dan yang seangkatan dengannya. 

Ehekkk πŸ˜‚, sambung nanti untuk entri yang berguna. 

Oh ya, hari ni nak masak chicken chop! 

No comments:

Post a Comment