nuffnang

Saturday, July 31, 2021

Karangan Pendek πŸ™‚

Tahukah anda, menyiang ikan itu semudah ABC sahaja. Kalau siangkan ikan kecil seperti ikan kembung, selar, cencaru, kerisi etc etc itu mudah aja seperti memegang pisau sambil menutup mata.

Tapiiiiiiiiii, 

Tadi dapat seekor ayam yang tidak dipotong. Hahahahhahaha

Kisahnya bermula, selalu pergi ke pasar membeli ayam dan kebiasaannya

"Pak cik, ayam sekor, potong siap siap ya."

Pak cik tu buang kepala ayam, potong bahagian peha ayam, kemudian potong bahagian kepak dan belah dua ayam tu dan potong kecik kecik.

Kau bermonolog di dalam hati selepas melihat kehebatan pak cik yang memotong ayam
" Mudah aja sih potong ayamnya" 
(Haa keluar engko loghat Indonesia hahaha)

Jadi, saya mengaplikasikan teknik pak cik pemotong ayam yang selalu saya lihat hampir beribu ribu kali itu πŸ™‚

Dan, ada satu masalah hm

PARANG UNTUK POTONG AYAM AGAK TUMPUL!!!!

I ter cry sebentar 🀧

Potong peha dan bahagian kepak ayam berjaya! (kau tepuk bahu kau sendiri sebagai tanda berjaya hahahaha)

Bila masuk nak belah ayam kepada bahagian yang kecik, i faileddd yaaaa!!!!

Ini semua salah pisau! Bukan salah skill saya yang tidak tahu potong ayam 🀧

Kesimpulannya, saya berjaya potong seekor ayam walaupun agak lama masanya sebab KETAJAMAN PARANG yang membataskan saya untuk siang seekor ayam itu.

Last, saya memang saluted dengan anak muda yang hebat menyiang ikan dan ayam terutamanya πŸ˜ƒ

Sekian karangan pendek berkaitan seekor ayam πŸ”πŸ—

No comments:

Post a Comment